Precision Teaching

 

Vi takker alle som møtte opp på NAFO Østfolds seminar med Morten Haugland den 23. august. Under finner du PDF-filen med plansjene fra Mortens presentasjon:

Haugland Learning Center; Precision Teaching

 

Det er blitt laget en oppsummering av hele seminaret som kan vises ved klikke på lenken under.

Oppsummering av seminaret


Hold deg oppdatert på hva som skjer i NAFO Østfolds lokallag i tiden fremover. Neste arrangement er en konferanse om Demens. Les mer om konferansen her.

 

 

 


Tidligere info om Precision Teaching-seminaret.

 

Dato23.08.12
TemaPrecision Teaching
Klokkeslett17.00 - 21.00
StedHøgskolen i Østfold - Kråkerøy, Rom H-113

 

Improving Academic Performance in Students with Autism Using Precision Teaching v/Morten Haugland.

 

Litt om foredragsholderen:

Morten Haugland (BCBA-D) vokste opp i Sarpsborg og flyttet til USA i 1990. Etter å ha arbeidet med psykisk utviklingshemmede i 2 år, gikk han tilbake til skolen og fullførte en PhD i ABA på the Ohio State University i 2000. I 2004 startet han en skole for unger med autisme og i dag har skolen vokst til å betjene nesten 300 elever med 5 lokaler omkring Ohio. Haugland Learning Center har 130 ansatte og er av mange sett på som det ledene programmet i USA for barn med autisme.

 

Foredraget holdes på norsk, men her er Hauglands sammendrag av foredraget:

Abstract: Haugland Learning Center (HLC) located in Columbus, Ohio specializes in serving students with autism ages 3-22. HLC has used Direct Instruction since it opened its door in 2004 and added Precision Teaching for the academic groups in 2008. The academic instruction for students in grades Kindergarten through 8th grade is modeled after Morningside Academy in Seattle Washington. HLC is believed to be the only such program serving students with an autism spectrum disorder. Instruction is focused on the core academic areas of Reading, Writing and Math, and students who are up to three (3) years behind academically are typically caught up to grade level within 2 years of admittance. Students are taught to chart their progress using Standard Celeration Charts and decisions about the instruction are made based on the chart. This presentation will discuss aspects of Generative Instruction and how HLC implement structured drill and practice activities to improve academic performance.

 

Pris:

Medlemmer av NAFOIkke-medlemmer av NAFO
Studenter - gratisStudenter - 50 kr*
Andre - 200 krAndre - 400 kr*

 

Det er billig å delta; gratis for studenter som er medlem av NAFO, 50 kroner for andre studenter, *men avgiften forsvinner for studenter som vurderer å melde seg inn i NAFO; 200 kroner for NAFO-medlemmer, 400 kroner for andre, *men avgiften reduseres til 200 kroner for ikke-medlemmer ved avlagt æresord på å melde seg inn i organisasjonen.

 

Det vil bli salg av kaffe, kaker og brus på seminaret.

Vi har foreløpig ikke noe påmeldingssystem på seminarene vi arrangerer. Husk kontanter til inngang.